20 July 2013

Tüketme Üret: Ev yapımı şokellanın dönüşü - II


Geçen sefer yaptığım vegan ve sağlıklı ev şokellası, içindeki yaban mersininden dolayı buzdolabında sert ve parlak bir kıvam aldı, ben de kendisini muzla karıştırıp dondurmaya çevirdim. Ta daaa!

Lakin ev yapımı şokella peşimi bıraktı mı dersiniz? Hayır! Daha da güçlü bir şekilde, hatta bomba ve rap şeklinde geri geldi...

Malzemeler:

200 gr fındık
100 gr ceviz
80 gr maksimum bitter çikolata
+ himalaya tuzu

Sonuçta tek bir püf noktası var: Azıcık sabır. Fındık ve cevizi blender ya da mutfak robotundan geçirin. Önce ufalanacak ama makinenin ısınmaması için arada durdurarak işlemeye devam edin. Bir süre sonra fındık ve cevizin yağını bıraktığını göreceksiniz. Üzerine parçalanmış çikolata ve tuzu ekleyip istediğiniz kıvama gelene kadar devam edin. Ben tuzlu tatlı karışımlarını çok sevdiğim için tuzu bol koydum ama bir-iki fiske yeterlidir. İsterseniz kremamsı ya da azıcık daha grenli ve chunky bir kıvam yakaladığınızda karıştırmayı bırakabilirsiniz.

Yalnız uyarıyorum, bakkaldan marketten alabileceğiniz herhangi bir şokelladan çok daha lezzetli ve tehlikelidir.

Terbiyesiz öneri: Bir iki shot viski ekleyin ;)

No comments: