27 November 2012

Bin kere 7 ve Robert Creeley

Yıllar boyunca vazgeçemediğiniz, tekrar tekrar okuduğunuz kitaplar vardır. Aynı kitabı on yedi yaşında okumakla yirmi yedinde, sonra otuz beşinde okumak arasında da fark... Cem Akaş'ın 7'si de benim için bu özel kitaplardan biri. 6.45 tarafından yirminci yıl özel baskısı yayınlanınca tekrar ziyaret etmek farz oldu. Üstelik her biri tek tek numaralandırılmış bin adet özel baskıdan şans eseri 107.'ye sahip olduğumu da söylemeliyim :) Bir de 55 var, o kendini biliyor..

Velhasıl Robert Creeley'nin her okuduğumda tekrar hastası olduğum şiirini de 7 vesilesiyle bir kez daha okumuş oldum. Şiirin bugüne dek yayınlanmış bir çevirisini bulamadım ve kendimce el attım, bir deneme yaptım. Takdir küçük mavi cinlerin..

Fotoğraf - Sona Ertekin ©

'I Know a Man'

As I sd to my
friend, because I am
always talking, -- John, I

sd, which was not his
name, the darkness sur-
rounds us, what

can we do against
it, or else, shall we &
why not, buy a goddamn big car,

drive, he sd, for
christ's sake, look
out where yr going.

---

'Bi Adam Tanıyorum'

diodum ki arkadaşıma,
çünkü paso
konuşuyorum zaten – John dedim

gerçi adı da
bu değildi, karanlık her-
yanımızı sarmış, ne yapsak da

karşı koysak, 
yoksa gitsek de
ne bileyim, eşşek kadar bi araba mı alsak,

sür şu arabayı dedi bana, 
tanrı aşkına,
önüne bak.

Robert Creeley
Çev. Sona Ertekin

No comments: