10 November 2011

Badem Sütü: Bu kadar kolay olduğunu bilseydim...


Bu kadar kolay olduğunu bilseydim hiç durmazdım... Badem sütsüz geçen yıllarıma acıyorum şimdi :) Hayvanat sütü yerine soya sütü kullanmaya başlayalı çok olmuştu, üniversite yıllarında başarısız olduğum soya sütü yapma çalışmalarımı da bu yıl evde kendi soya sütü ve tofumu yapmaya başlayarak ilerlettim. Elbette soyanın, şunun bunun hepsi yeri ayrı ama badem sütü yapmak meğer ne kadar kolaymış! Ve müthiş lezzetli, süt kullandığınız her yerde kullanabilirsiniz. Mesela muzlu milk-shake, sabahlar olmasın mı! Kurabiyeleriniz bundan sonra "beni köyümün organik badem sütlerinde yıkasınlar!" diye ağlarsa şaşırmayın.

Malzemeler:
1.5 bardak kavrulmamış çiğ badem
Su
Blender
Tatlandırmak isteyenler için vanilya, tarçın, bal, pekmez vs.
Sonuç: 1 litreden fazla badem sütü!

Gelelim yapılışına; bademler geceden ıslatılır. Ertesi gün tekrar yıkandıktan sonra blender'a atılır. Her 1.5 bardak ıslanmış badem için 3 bardak su eklenir, soya sütü gibi ısıtmalara kaynatmalara gerek yok. Suyun hepsini bir anda eklemeyip yarısını sonra koymak da iyi bir fikir olabilir. Netice, ıslak bademler blender'da suyla coşar ve tanrıçalara layık muhteşem bir süt haline gelir. Sonra tülbentten süzülüp bir sürahiye alınır, işte o kadar, oldu bitti!

Choosing Raw adresindeki şu linkte yapılışını fotoğraflarla adım adım izleyebilirsiniz. Şurada da güzel bir video var. Ayrıca diğer fındıklardan da süt yapılabiliyor. Yapılışı genelde üç aşağı beş yukarı aynı, sadece su miktarları farklı. İşte diğer fındık sütlerinin tarifi de burada.

Süzdükten sonra kalan badem lapasını da artık kurabiye mi yaparsınız, şokella mı yaparsınız, yüzünüze mi sürersiniz orası size kalmış.

İşi gücü, yazı yazmayı bıraktın, yemek bloguna mı başladın diyenler olabilir, siz de haklısınız ama ben ne yapayım, şahane olaylar bunlar ;)

Pişirme fon müziği: Leo Kottke - Bean Time


No comments: