15 March 2012

Kaplan ve Ayı


Sade tonlarda, minimal, yağlıboya bir resim yapmak için işe girişip çok geçmeden ilk kat üzerinde pastel boyaya geçerekten ortaya çıkan rengarenk resim benden asla minimal ya da cool birşey çıkmayacağının kanıtı oldu. Müdür belli, malzeme belli, groove belli :)
13 Mart 2012, İstanbul


Geçenlerde eski tarihli bir gazetede Leo, Shere Khan ve Baloo'nun hikayesini okumuştum. Atlanta, Georgia'da bir uyuşturucu operasyonunda kurtarılan bir aslan, bir kaplan ve bir ayı 2001 yılında Noah's Ark (Nuhun Gemisi) adlı bir hayvan kurtarma merkezine yerleştirilmişti. Bir uyuşturucu baronunun güç sembolü ve muhtemelen ceset öğütücüsü olarak yıllarını geçiren hayvanlar Nuhun Gemisi'ne bir aile gibi geldiklerinden görevliler de onları ayırma gereği duymamış. Üçü birlikte aynı evi paylaşıyorlar. Baloo ve Shere Khan, yani kaplan ve ayı çok yakınlar. Sabahları erkenden uyanıyorlar. Aslan Leo ise geç saatlere kadar uyumayı tercih ediyor. Leo da uyandıktan sonra bütün gün birlikte takılıyorlar, yiyip içip geziyor, oynuyorlar. 


Farklı türlerin buluşması, iletişimi, dostluğu oldum olası ilgimi çekmiştir. Bu nedenle de olmadık hayvanların dostluk öykülerini okumaktan zevk alır, fotoğraflarını toplarım. Aslanlarla antiloplar, yunusla kedi, köpekle balık.. Leo, Shere Khan ve Baloo'nun hikayesine de aşık oldum. Belki kaplanlara ayrı bir bağlılığım olduğu için Baloo ve Shere Khan'ın hemen yukarıdaki fotoğrafından özellikle etkilendim. Baloo'nun sakin ve güvenli tavrı sanki Shere Khan'ı da rahatlatıyor gibiydi. Shere Khan'ın canlılığı da Baloo'yu daha bir neşelendiriyordu sanki. Ayrıca Baloo'nun boynundaki battaniyeye de bayıldım. 

Aslında resmin asılı durduğu duvarda bugüne dek Selvi Boylum Al Yazmalım filminin muhteşem kamyon resimli afişi vardı. Ama bu kadar acıklı, acılı ve imkansız bir aşk hikayesinin hergün gözümün önünde olmasını artık istemediğimden kaldırıp yerine yeni bir şey koymak istedim ve böylece Kaplan ve Ayı ortaya çıktı. 


No comments: